This content is available also in other languages

This content is available also in other languages

May 28, 2003 | Corporate News | English

CEO Emile Sutcliffe is leaving Tecan

Männedorf, 28 May 2003 – Chief Executive Officer Emile Sutcliffe is leaving Tecan. The Board of Directors of Tecan has reached an agreement with Emile Sutcliffe on his immediate release from duties. It has been agreed that silence be maintained regarding the reasons for Sutcliffe’s leave. The settlement agreement shall apply within the framework of Emile Sutcliffe’s contract of employment.

Until the appointment of a new CEO, Michael Baronian, Chairman of the Board of Directors, shall assume the operative management of Tecan. This ensures that the management operations will be continued. At the same time the Board of Directors shall conduct a search for Mr. Emile Sutcliffe’s successor.

The Board of Directors

CEO Emile Sutcliffe verlässt Tecan

Männedorf, 28. Mai 2003 - Chief Executive Officer Emile Sutcliffe verlässt Tecan. Der Verwaltungsrat hat mit Emile Sutcliffe die sofortige Freistellung vereinbart. Über die Gründe des Austritts wurde Stillschweigen beschlossen. Die Austrittsvereinbarung wird sich im Rahmen von Emile Sutcliffes Arbeitsvertrag bewegen.
Bis zur Berufung eines neuen CEO wird Michael Baronian, Präsident des Verwaltungsrates, die operative Leitung von Tecan übernehmen. Damit wird die Kontinuität in der Geschäftsführung gewährleistet. Gleichzeitig nimmt der Verwaltungsrat die Suche nach einem Nachfolger von Emile Sutcliffe an die Hand.

Der Verwaltungsrat

Le PDG Emile Sutcliffe quitte Tecan

Männedorf, le 28 mai 2003 – Le président directeur général Emile Sutcliffe quitte Tecan. Le conseil d'administration et Emile Sutcliffe ont convenu d'une séparation avec effet immédiat dont les raisons ne seront pas rendues publiques. L'accord de démission est conforme au cadre du contrat de travail de Emile Sutcliffe.

Afin d'assurer la continuité dans la gestion de l'entreprise, Michael Baronian, président du conseil d'administration, reprend la direction intérimaire des opérations jusqu'à la nomination d'un nouveau PDG. Le conseil d'administration s'est mis sans délai à la recherche d'un successeur de Emile Sutcliffe.

Le conseil d'administration